Reference

Home » » Reference






  • Důvod, proč jsme si Lesinku vybrali byl jednoduchý. Naše dcera se nedostala do státní školky. Za rok, když už volné místo v klasické školce bylo, jsme již vůbec neuvažovali o přechodu a do Lesinky jsme posléze přihlásili i našeho mladšího syna. Vynikající pedagogický přístup k dětem, skvělé komfortní zázemí ekologického centra Kaprálův mlýn včetně přípravy kvalitního jídla na místě jsou jen zlomkem benefitů této školky. Děti jsou samostatné, spolupracují spolu a umějí se chovat v přírodě. Všestranně a nenásilně se rozvíjí jejich osobnost a jsou velmi málo nemocné. Pokud bychom měli třetí dítě, o jiné volbě předškolního vzdělávání bychom ani neuvažovali. Děkujeme skvělému pedagogickému týmu za jejich každodenní úsilí vychovat z našich dětí skvělé a krásné osobnosti.
  • Use two typeface families maximum. OK, maybe three

UČÍME SE PROŽITKEM

Naše hřiště, knihovna i učebna?

KRÁSNÁ PŘÍRODA MORAVSKÉHO KRASU

Najdete nás v katastrálním území obce Ochoz u Brna v jižní části CHKO Moravský kras, přibližně 10 km severovýchodně od města Brna.

Pohybujeme se s dětmi v přilehlých lesích, jeskyních a na loukách, a protože se jedná o chráněnou oblast, chováme se k přírodě opravdu ohleduplně.

Na Lysé hoře se děti s průvodci pohybují jen občas, a to s maximální opatrností. Místa, kde se děti zastavují, se často obměňují s ohledem na roční období a aktuální
počasí, a to tak, aby se tato stanoviště stihla dobře zregenerovat.

Ráno se scházíme na okraji lesa nebo v obci Ochoz u Brna a během celého dopoledne se společně pohybujeme v lese a jeho okolí. Děti si volí cestu nejčastěji samy. Na každé naší stezce je několik čekacích míst a stanovišť, která slouží ke společné svačině, pohádce, hraní her, tvoření apod.

V případě velmi nepříznivého až rizikového počasí většinou zvolíme nejrychlejší cestu k našemu zázemí, kde je zaručen pobyt v teple a suchu.

Odpoledne trávíme většinou na zahradě, která je součástí areálu SEV Kaprálův mlýn. Děti využívají ke svým hrám domeček, pískoviště, žebřík, lana, venkovní kuchyňku a vyvýšené záhonky k jejich pěstitelským pokusům. Nedílnou součástí zahrady je také kompost, kam děti pravidelně vyhazují zbytky ze zdravých svačin a kam chodí pozorovat proces rozkladu bioodpadu.

O CO USILUJEME?


Naším hlavním cílem je umožnit dětem volný pohyb v přirozeném prostředí přírody, hravou formou jim přiblížit přírodní zákonitosti a tak jim pomoci získat kladný vztah k přírodě, k místu a blízkému okolí, ve kterém žijí.

Mezi další cíle patří:

    •  rozvoj hrubé a jemné motoriky (podněty vycházející z pohybu v přírodě), zajištění správného fyzického vývoje dětí
    •  rozvoj kreativity a fantazie při využití hudebních, dramatických a výtvarných prvků
    •  podpora správného sociálního a psychického vývoje dětí
    •  prožití rytmu ročních období a přírodních jevů, poznání přírodních ekosystémů
    •  předškolní příprava dětí s ohledem na různé typy škol, do kterých děti dále odcházejí

NÁŠ PŘÍSTUP

RESPEKTOVAT A BÝT RESPEKTOVÁN
Snažíme se o vzájemné porozumění a respektování se nejen mezi námi dospělými, ale komunikujeme takto i s dětmi. Dobře si uvědomujeme, že děti potřebují hranice, ale poskytujeme je tak, aby byla zachován rozvoj sebeúcty. Respektujeme přirozené potřeby dětí, poskytujeme dostatečný prostor pro seberealizaci, nabízíme možnost volby a nevytváříme soutěživé prostředí, ale snažíme se o podporu vnitřní motivace dětí.

Doporučujeme všem rodičům, kteří zvažují docházku svého dítěte do naší školky, aby se seznámili s konceptem „Respektovat a být respektován.

INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP
Každý z nás, dítě, rodič i pedagog, má své individuální potřeby a my se je snažíme dle možností zohlednit při naší činnosti.




HARMONOGRAM DNE

8:00 -  8:10 příchod, příjezd a převzetí dětí
8:10 – 8:30 volná hra dětí
8:30 -  9:00 ranní kruh, řízená činnost
9:00 -  9:30  hygiena, svačina
9:30 - 11:30 volná hra dětí venku, návrat do zázemí, příležitostně zařazení muzikoterapie, divadla, řízené činnosti apod.
11:30 - 12:30 příprava na oběd, komunitní kruh, oběd, úklid po obědě
12:15 - 12:30 odchod dětí po obědě, příprava na odpočinek
12:30 - 14:00 odpočinek, relaxace, čtení pohádek, vyprávění příběhů, klidové činnosti
14:00 – 16:20  odpolední svačina podle potřeb dětí, řízená činnost – modelování, pečení, kroužky dle aktuálního týdenního rozpisu, volná hra dětí na zahradě nebo v blízkosti zázemí např. u studánky.
16:00 - 16:20 vyzvedávání dětí
16:20 - 16:30  denní úklid školky a zahrady
Harmonogram dne se může změnit s ohledem na roční období a aktuální počasí.


CENÍK

Docházka v týdnu celodenní půldenní extra den extra půlden
5 dní 5800,- 4800,- - -
4 dny 5300,- 4400,- 330,- 230,-
3 dny 4400,- 3600,- 360,- 260,-
2 dny 3200,- 2700,- 390,- 290,-
1 den 1700,- Nenabízí se 420,- 320,-


Oběd Svačina půldenní
Dítě 54,- Kč 18,- Kč 72,- Kč
Dospělý 72,- Kč - 72,- Kč

LES JE NAŠE HŘIŠTĚ

Pařezy jako židle, stromy jako prolézačky, mech jako polštářek.