LMŠ Lesinka se nachází v Ochozi u Brna, v přírodě Moravského krasu, kde se snažíme vytvářet přirozený a bezpečný prostor pro rozvoj dětí, partnerskou spolupráci s jejich rodinami a místní komunitou na pozadí ročního koloběhu přírody. Přirozenou aktivní účast v přírodě a vnímání jejich změn v rámci koloběhu roku spatřujeme jako jeden z hlavních výchovně vzdělávacích principů vedoucí k utváření láskyplného vztahu k přírodě, k druhým lidem i k sobě samému. Předškolní děti vychováváme v souladu s trvale udržitelným rozvojem. Při dosahování výchovně vzdělávacích cílů se opíráme o tyto hlavní pilíře:

pavouk
Respektující, láskyplný a úctyplný vztah 

s dítětem a jeho rodinou na základě partnerského porozumění.

Environmentální výchova

aktivní objevování a poznávání přírody v bezprostředním i širším okolí

Utváření samostatné osobnosti

dítěte se zdravým vztahem k sobě, přírodě a svému okolí – rozvoj emoční a sociální inteligence

Metodická východiska

Respektovat a být respektován 
Ústředním motivem tohoto přístupu je zodpovědnost sama k sobě, za svoje chování i za jeho následky, která se opírá o vzájemnou důvěru průvodce a dítěte. Průvodce jedná s každým dítětem na základě jeho individuálních potřeb, emocionálních možností a se znalostí rodinného prostředí a zákonitostí daného vývojového období. 

 

Inovativní pedagogika (prvky waldorfské a montessori pedagogiky)
Inspirujeme se prvky waldorfské  pedagogiky a montessori pedagogiky (rytmus, všestranný rozvoj dítěte, vnímání koloběhu roku a společné setkávání s rodinami dětí).

 

Pedagogika příběhem
“Příběh má zvláštní moc. Říká se, že pravda oděná do příběhu projde každými dveřmi.” (in Hábl 2013) Příběh nás vede jako metoda poznávání celého světa. Využíváme dramatizaci, četbu a vyprávění příběhů jako prostředek pro rozvoj fantazie, vytváření morálních norem i seznámením se s některými jevy v přírodě a ve světě.

Zážitkové a situační učení
Právě díky pobytu venku se dítě učí zejména prožitkem, přičemž pedagog provádí děti jejich emocemi a poznatky cílenou zpětnou vazbou. Vzdělávání v LMŠ probíhá situačně s ohledem na aktuální počasí i dynamiku skupiny.

Vědomé riziko
Děti hledají své hranice a poznávají svoje tělo i hodnoty. Společně vytváříme jasná pravidla pro bezpečný pobyt v lese i bezpečný prostor pro budování důvěry a vzájemných vztahů.

Naše zázemí

Nově vybudované zázemí pro Lesinku v Ochozi u Brna nejen, 
že splňuje všechny požadavky pro chod LMŠ, ale je taky útulné
a příjemné.

TÝPÍ, JURTA, KOMPOSTOVATELNÉ TOALETY
JURTA
SVĚTLÝ, NOVÝ INTERIÉR
DOSTATEK PROSTORU
TÝPÍ - ÚKRYT I PODNĚT PRO FANTAZII
TÉMĚŘ BEZEDNÉ PÍSKOVIŠTĚ
TOALETY I S UMÝVÁRNOU
TOALETY JSOU ČISTÉ I PRAKTICKÉ
PÓDIUM A VENKOVNÍ POSEZENÍ

Ceník

V Lesince nabízíme tyto modely docházky:

5 denní

7 800,-

3 denní

6 800,-

2 denní

5 800,-

Uvedené ceny nezahrnují stravné. Stravné je hrazeno dle pokynů dodavatele obědů.

Harmonogram dne

8:00 - 8:10

Možnost předání dětí na parkovišti u
fotbalového hřiště

8:15 - 8:30

Příchod dětí, ukládání svačin, příprava
zázemí

8:45 - 9:00

Ranní kruh, společný odchod do lesa

9:00 - 9:30

Svačina

9:30 - 11:00

Volná hra, Nabídka řízené činnosti, návrat
k zázemí

11:00 - 12:00

Příprava na oběd, hygiena, rituál, oběd,
úklid po obědě

12:30 - 13:30

Příprava k odpočinku a odpočinek,
předškolní příprava v týpí

14:00 - 15:00

Svačina, volná hra na zahradě

15:00 - 16:00

Volná hra, nabídka řízené činnosti

16:00 - 16:20

Úklid školky a zahrady, balení batůžků
odchod domů

Harmonogram roku

Koloběhem roku nás provázejí kromě změn v přírodě 
i společné slavnosti a tradice. V širším či užším kruhu
se scházíme a připomínáme si díky nim hodnoty či důležité milníky v roce. Pečujeme společně o zázemí.  

  • Svatomichalská slavnost (téma odvahy) 
  • Podzimní brigáda (Den stromů)
  • Svatomartinská slavnost (laskavost, sdílení)
  • Adventní slavnost (cesta k sobě, do nitra)
  • Masopust (tradice, veselí)
  • Vítání jara (neseme Morenu)
  • Velikonoce (tradice, veselí)
  • Jarní brigáda
  • Studánková slavnost (péče o vodu, o přírodu)
  • Svatojánská slavnost (přátelství, loučení s předškoláky)

Náš tým

Šest žen, každá je jiná a spolu tvoří báječný tým LESINKY. Někdy se to krásně sejde!

Petra Havlíčková

ředitelka

Žena – duše týmu i Lesinky, která ji drží po kupě, zaštiťuje, spravuje a udává směr. Člověk s láskou k příběhům, k poezii,
k pedagogici i k lesu.

Kristýna Lančaričová

zástupkyně ředitelky, průvodkyně

Žena, která vše s úsměvem vykoná, zajistí, změří, domluví… a přinese dětem do lesa lanové aktivity, básničky a další bláznivé nápady.

Irena Kolčárková

pedagožka, průvodkyně

Žena, která vidí to skryté v dětech i v dospělých. Umí odhadnout, co posílí silné stránky a s empatií pomůže v těch slabých. Kromě toho to umí se dřevem!

Hana Kalousová

průvodkyně

Opora týmu i dětí s klidnou, vnímavou energií. Umí dát dětem svobodu a zároveň jim je příjemně nablízku. Užívá si s nimi tvoření i cesty lesem.

Aneta Vidurová

průvodkyně

Žena melodické povahy s touhou si hrát a předat dětem lásku k lesu, kde sama vyrůstala. Baví ji hledat humor a lehkost bytí za každým trsem trávy.

Marcela Čiháková

pedagožka

Tvořivá žena, která si užívá každý den tak, jako by byl ten nejhezčí v týdnu. Pozitivní pohled na svět předává dětem a raduje se s nimi z každého objevu. 

Zápis pro školní rok 2025/26

Dokumenty ke stažení

ŠKOLNÍ ŘÁD LMŠ LESINKA

PROVOZNÍ ŘÁD LMŠ LESINKA

PŘIHLÁŠKA DO LMŠ

SVAČINKA V LESE

SVAČINKA V LESE

DODÁ SÍLU I POSPOLITOST
BUDE TO DORT NEBO POLÉVKA?

BUDE TO DORT NEBO POLÉVKA?

BLÁTIVÁ KUCHYŇKA JE OBLÍBENOU AKTIVITOU
PŘIROZENÝ POHYB V LESE

PŘIROZENÝ POHYB V LESE

V BEZPEČNÉM RIZIKU
V JURTĚ SE ODPOČÍVÁ

V JURTĚ SE ODPOČÍVÁ

JAKO V PELÍŠKU
VÝTVARNÝ MATERIÁL

VÝTVARNÝ MATERIÁL

NÁM ČASTO PADÁ PŘÍMO Z NEBE
KDYŽ JE DOBA ZACHUMLANÁ

KDYŽ JE DOBA ZACHUMLANÁ

TAK SI TŘEBA NĚCO UPEČEME...

Kam dál?

Kontaktní osoba:

Ředitelka
Mgr. Petra Havlíčková
tel.: 602 642 715
reditel@lesinka.cz

Zázemí:

Jurta v Ochozi u Brna,

Na konci ulice Za Oborou a dále cca 200 m po polní cestě
parkování u fotbalového hřiště.

    NAPIŠTE NÁM

    Vaše jméno

    Email

    Předmět

    Zpráva

    Přejít nahoru